Get Adobe Flash player
Podstawowa Opieka Zdrowotna
Stomatologia
Rehabilitacja
Pogoda

Moduł eRejestracja

Moduł eRejestracja jest nowoczesnym systemem nazywanym popularnie rejestracją internetową, umożliwiającym umawianie się na wizyty drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu. To bezpieczne i skuteczne rozwiązanie, przynoszące korzyści zarówno pacjentowi jaki i placówce. Co najważniejsze, system eRejestracja jest zgodny z wymogami Ministerstwa Zdrowia określonymi w Rozporządzeniu MZ z dnia 19 kwietnia 2013 r. Dzięki temu wdrożenie rejestracji internetowej pozwala spełnić ustawowy obowiązek określony w artykule 23a Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.

E-rejestracja wersja testowa
wejście

Nowoczesna rejestracja pacjentów przez Internet

Moduł eRejestracja może być stosowany nie tylko w celu realizacji ustawowego obowiązku udostępniania takiej metody umawiania się na wizyty. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań stworzono narzędzie uniwersalne a przy tym niezwykle bezpieczne. Internetowa część aplikacji została skutecznie oddzielona od głównej bazy danych mMedica. Za synchronizowanie informacji o dokonanych rejestracjach i aktualizację danych o dostępności poszczególnych terminów odpowiada specjalnie w tym celu zaprojektowany system komunikacji.

Najistotniejsze jest, że moduł eRejestracja w pełnym zakresie współpracuje z terminarzem i harmonogramami zdefiniowanymi w mMedica, jednocześnie powalając na swobodne decydowanie, które terminarze będą dostępne w Internecie, a które tylko lokalnie. Oczywiście aktualizacja informacji o dostępnych i zarezerwowanych terminach jest w pełni automatyczna i nie wymaga wykonywania żadnych dodatkowych działań. Zastosowanie modułu eRejestracja może istotnie ułatwić pracę w rejestracji i umożliwić pacjentom samodzielne planowanie wizyt w najbardziej dostosowanych do ich potrzeb terminach.

eRejestracja z korzyścią dla pacjenta

Moduł eRejestracja daje możliwość umówienia się na wizytę do lekarza drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu. Rejestracja on-line jest dostępna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, dzięki czemu pacjent może dokonać rejestracji na wizytę w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, mając jedynie dostęp do Internetu. Pacjent po zalogowaniu się na swoje konto ma możliwość wyszukiwania wolnych terminów do interesujących go specjalistów oraz przeglądania listy własnych rezerwacji i ich modyfikacji. Oprócz tego pacjenci korzystający z leków stale podawanych mogą dokonać zamówienia recepty drogą internetową.

eRejestracja z korzyścią dla placówki

Korzyści wynikające z korzystania z modułu eRejestracja dla podmiotu leczniczego są bezsporne. Kluczowym atutem jest oszczędność czasu personelu oraz zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia pomyłek podczas rejestracji pacjenta. Rejestracja internetowa znacząco wpływa na zmniejszenie kolejek w przychodni, dzięki temu pracownicy rejestracji mogą skupić się na bieżących sprawach i problemach pacjentów znajdujących się w placówce.

Na usprawnienie pracy w przychodni wpływa również funkcjonalność automatycznego przenoszenia rezerwacji do Terminarza w mMedice, co skutkuje brakiem konieczności ich powtórnego rejestrowania. Ponadto każda osoba zakładająca konto na Portalu eRejestracji jest automatycznie wprowadzana do kartoteki pacjentów, dzięki czemu personel weryfikuje jedynie tożsamość pacjenta podczas jego wizyty w przychodni. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość wysyłania masowych wiadomości e-mail przez administratora Portalu w celu przekazania pacjentom ważnych informacji np. dotyczących funkcjonowania poradni.

Ważną cechą systemu eRejestracja jest zgodność z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 19 kwietnia 2013 r. Dzięki temu wdrożenie rejestracji internetowej pozwala spełnić ustawowy obowiązek określony w artykule 23a Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.

Elastyczność i duże możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb, pozwalają na stosowanie systemu eRejestracja w gabinetach i przychodniach o bardzo zróżnicowanym zakresie realizowanych świadczeń.

Automatyczne wyszukiwanie wolnych terminów i możliwość rejestracji na wizytę

Każda osoba posiadająca dostęp do Internetu może wyszukać wolne terminy według zadanych kryteriów. Jednak aby dokonać rezerwacji lub odwołania wizyty konieczne jest posiadanie konta i wcześniejsza autoryzacja.

m erejestracja 1

Monitorowanie przez pacjenta statusu na liście oczekujących na udzielenie świadczenia

Pacjent po zalogowaniu się na konto w eRejestracji ma możliwość przeglądania listy własnych rezerwacji. Każda wykonana rezerwacja posiada przypisany status: zaplanowana, potwierdzona, zrealizowana, odwołana, w kolejce lub nie wykonana.

W przypadku rezerwacji wymagającej umieszczenia świadczeniobiorcy na liście oczekujących (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2005 r.) status „Zaplanowana” zmieni się na „W kolejce” od razu po wykonaniu przypisania do kolejki oczekujących przez świadczeniodawcę.

m erejestracja 2

Powiadamianie pacjentów o zmianie terminu wizyty

Powiadomienia są wysyłane automatycznie na adres mailowy wskazany przez pacjenta w przypadku: utworzenia konta użytkownika, zmiany hasła do konta w module eRejestracji, wykonania rezerwacji, zmiany terminu rezerwacji jak również odwołania rezerwacji.

m erejestracja 3

Możliwość zamówienia recepty na podstawie stale podawanych leków

Pacjent po zalogowaniu się na konto w eRejestracji ma możliwość elektronicznego zamówienia recepty. Z listy stale podawanych leków wybiera leki, które zostaną dodane na receptę. Po dokonaniu pomyślnego zamówienia wyświetlane jest potwierdzenie, a na adres mailowy wskazany przez pacjenta wysłana zostaje wiadomość. Tak zamówiona recepta możliwa jest do odbioru w placówce medycznej.